Wat houdt het lidmaatschap precies in?

Lidmaatschap draait om samenwerking die tot een naadloze distributie moet leiden. Zo kan op een snel veranderende en consumentgerichte markt, op een kosteneffectieve manier worden ingespeeld op de noden van de klanten.

Als lid van het Pall-Ex distributie netwerk kunt u gebruik maken van een flexibel instrument voor de organisatie en distributie van uw deelladingen voor klanten of Less-Than-Truckload (LTL) zendingen. Wie zich bij het Pall-Ex netwerk aansluit kan bestaande opportuniteiten ontwikkelen en  nieuwe bedrijfsmogelijkheden exploiteren, waarbij Full-Truck-Load (FTL) activiteiten vaak worden gekoppeld aan LTL vereisten.

De belangrijkste taken als Pall-Ex lid zijn:

  • Tijdens de dag de vracht van de klant ophalen
     
  • Elke nacht zoals gepland voor geschikt rechtstreeks vervoer zorgen van en naar de hub
     
  • Vracht van andere leden in de toegewezen leveringsregio's bezorgen
     
  • Deelladingen en gepalletiseerde LTL oplossingen verkopen aan bestaande en potentiële klanten
     
  • De regels en regelgeving van het netwerk naleven zoals bepaald in de dienstenovereenkomst voor leden (MSA)

Diversiteit en toepassing van lidmaatschap

Onze groep bestaat uit leden met grotere en kleinere structuren.  Bij een aantal gaat het om grote operatoren met een uitgebreide vloot, bij andere is de Pall-Ex activiteit hun core business.  Het Pall-Ex model moedigt dat soort diversiteit aan waardoor het volume alsmaar toeneemt.   Elk lid van het Pall-Ex netwerk werkt autonoom en runt als lid van het netwerk zijn eigen dagelijkse vervoersactiviteiten. Zo kunnen hun kernactiviteiten bestaan uit FTL opportuniteiten maar LTL business kan ook via de Pall-Ex hub worden afgehandeld.

Het Pall-Ex model gaat uit van een filosofie van samenwerking en wil inspelen op wijzigende patronen in de distributiesector. Elk lid speelt een sleutelrol in de dienstverlening en bekommert zich om andermans vracht, alsof het zijn eigen vracht was. 

Voordeel om er deel van uit te maken

Deel uitmaken van een netwerk biedt de leden heel wat mogelijkheden om het gebruik van hun vloot te optimaliseren en om de exploitatiekosten en middelen te stroomlijnen. In het VK konden heel wat leden hun vloot inperken door leegritten te vermijden, het vulpercentage van de vrachtwagens te verbeteren en de winst te verhogen.  In Italië zagen regionale en in het verleden geïsoleerde transporteurs, die nu deel uitmaken van het netwerk, hun omzet stijgen. 

Members benefit from the Pall-Ex business model in a variety of ways, for example by:

  • Klanten een nationale en Europese dienstverlening aanbieden voor het versturen van kleine zendingen tegen scherpe prijzen
     
  • Geringere exploitatiekosten en hogere winsten door de vloot te beperken en het vulpercentage van de vrachtwagens te optimaliseren
     
  • Voor elk lid dat leveringen uitvoert, voor dagelijkse inkomsten zorgen
     
  • De transporttijd voor de transporteurs beperken
     
  • Lokale transporteurs verenigen onder een sterk en op kwaliteit gericht merk, om de dienstverlening zowel nationaal als internationaal te stroomlijnen
     
  • Innovatieve opties op vlak van dienstverlening ontwikkelen, via samenwerking binnen een nationaal netwerk
     
  • Vaste leveringskosten door het toepassen van het Pall-Ex tariefschema tussen leden